Thursday, January 27, 2005

kabare jurnal ku...

PerrGHHHH!!!
lama tul aku tak surf internet nie. kalu la jurnal aku ni dlm bentuk berfizikal. mau berabuk...bersawang. nak buat camner kemudahan internet agak terbatas kat tempat baru nie. berbanding ngan kat tempat lama. aku kalu nak surf internet. aku kene gi cc. so payah la sikit. lagipun sekarang nie kene save budget sikit. almaklum la gaji aku lambat masuk. keje gomen la katakan. (opsss!! silap semi gomen).
citer pasal keje. mmg relax serelax...relax nyer la. tak macam kat tempat keje lama. kat tempat keje sekarang nie. aku ader meja sendiri. komputer sendiri (yg sedih nyer komputer aku ader colour ijau aje.almaklum la komputer data base). kerusi sendiri. tak macam dulu. kene share2.ha...ha.....cuma kepala tak berkembang la. ialah just key in data aje. but still enjoy.yang penting cuti banyak tue.ari raya cina aje nie aku cuti selama seminggu. mual beb ngan cuti. balik kampung la berehat jawab nyer.tak cam opis lama. cuti sikit nyer lokek.(jangan mara ye org opis lama.dah mmg kenyataan). cuma kemesraan ngan budak opis ader sikir kureng la. ialah pasal kebanyakan buat hal sendiri.( lagipun kat sini banyak bebudak). tue yg kekadang bosan sikit tue. anyway setakat nie semua nyer ok. cuma tak okey "bila gaji aku nak masuk nie!!!!!!!". sakit siot gaji tak masuk lagi. camner aku nak bayar duit umah sewa. nak tak nak kene berhutang nie. ish....ish.....sabar aje la aku....
bila citer pasal cuti nie. mmg tak dapat aku lupakan la pengalaman 1st time aku balik ke kampung. masa tue cuti raya aji. aku dah ke stesen bus seminggu awal untuk dapatkan tiket balik raya.sad to say. tiket semua nyer abis dijual. so terpaksa la aku carik alternative lain. aku gi la stesen keretapi.pun abis gak. yg ader pun keretapi mel. so nak taknak aku beli gak la. masa nak beli tue. brader nie ckp. tiket untuk keretapi mel nie kene beli on the spot masa nak balik 20 hb tue and counter untuk beli tiket tue bukak pukul 5.00 ptg (train jalan kul 7.30 ptg). so on the day nak balik tue aku beli la tiket.1 untuk aku,1 untuk member aku,2 untuk adik aku plus member dia. but sadly adik aku tak dapat tiba awal kat stesen coz bus yg dia naik untuk ke stesen stuck kat dlm jem. so aku ngan member aku aje la yg balik naik train tue. tapi yg tak tahan tue aku ngan member aku nie dok bersila atas lantai dari Jb sampai ke segamat tue. mmg adventure habis la. keadaan dlm train nie. kalu pada sapa yg selalu tgk documentry kat channel 11 (ala yg travel n' adventure tue). korang penah dengar tak banglore or mumbai express. cam dlm keretapi kat india.cuma tak se evil kat india la. sampai dok atas bumbung. mmg pack cam ikan sardin. rasa nak patah pinggang aku dok kat atas lantai. but terhibur gak la tgk telatah org. terasa betul feel balik kampung. tapi alhamdulillah. sampai gak aku kat kampung aku.
sepanjang nak hampir sebulan aku kat sini. ape yg aku dpt bagi tau. "Sesak nyer Bandar Johor Bahru nie". aku nak gi keje sikit nyer susah. kene bawak motor ngan berhati2. kalu tak alamat diam bawah lori arr aku....kalu dulu nak gi keje ikut main road. sekarang nie dah tak lagi. aku akan menyusur ikut jalan sepanjang pantai lido. syok tue....jln tak la sesak sangat. then kene angin pagi....dapat tgk pemandangan. syok siot. redup mata memandang. hi...hi....kalu petang la kekadang aku aku lalu gak pantai. dapat la tgk burung bangau mandi....ha...ha.....bangunan tempat aku keje la tinggi dia 21 tingkat. kalu la aku ader camera digital. mau aku petik aje gambar kat sini. coz pemandangan mmg best gilak la.
citer pasal kat umah la. umah aku nie dlm 2 minggu yg lepas la baru start berasap dapur kat umah tue. kalu tak haram.....nama aje beli dapur gas. tapi tong gas tak isi. masing2 malas. kemudahan umah pun dah makin bertambah. dah siap pasang astro tue beb....(bertambah la duit umah lepas nie...ha...ha.....).setakat nie yg masak kat umah tue, aku la....bukan nak ckp besar,bukan nak riak.....cuma kalu nak tunggu bebudak umah yg masak. alamat mati kebulur la aku. so biasa nyer pepagi aku la yg paling awal bangun. aku masak air...aku bakarkan roti (rutin harian diwaktu pagi). petang lak lepas keje aku ngan bebudak umah gi kedai beli la barang dapur untuk masak petang tue. ala setakat masak yg simple2 tue pandai la aku. kalu yg berat2 kene kursus dulu ngan mak aku bila balik kampung nanti.....setakat nie alhamdulillah. bebudak nie tak ckp banyak. bantai aje ngan ape yg aku masak. kira pass la tue.
kalu nak ikutkan banyak benda nak aku citer. nak aku luah. nak aku kata. tapi......cam malas la pulak. kesimpulan nyer so far so good la life aku kat bandar JB nie. anyway kat kengkawan semua doakan la semoga aku berjaya ye......

No comments: