Tuesday, January 11, 2005

pengalama dok jb

alhamdulillah. dah 5 hari aku kat jb nie. hi...hi...cam tak caya aje aku dah dok umah bujang. dah tak dok ngan mak bapak aku lagi. cam lawak lak rasa. ha...ha...actually aku sampai jb 2 hari sebelum aku kene lapor diri. bukan ape. kalu aku dtg hari lapor diri menyusahkan aku lak. memula cadang nak naik moto aje dari segamat. tapi last minute terpaksa ubah plan. tue pun pasal mak tak kasi. bukan nak kata aku nie anak mak. tapi kene dengar ckp mak kita. aku taknak nanti jadik ape2 kat aku masa on the way nak pegi.hi...hi....lagipun mak aku nak support tambang pos kan moto plus tambang bus. so senang hati la aku.hi...hi.... .mlm tue gak aku pos kan moto. nasib baik ader topek,aki ngan napi tolong. yg lawak nyer bebudak nie balut moto aku cam bungkus hadiah.kene gelak aku ngan abg yg jaga bahagian barang kat stesen tue.(moto kalu tak balut nanti calar).

so sampai aje kat stesen bus larkin. aku tunggu adik aku dtg. adik aku nie sengal sikit.cam2 barang dia tinggal.lepas aku lepak makan ngan adik aku datang member aku (bakal housemate aku) pun dtg jemput aku. so off we go. balik kerumah sewa. kalu sapa2 yg tau bandar JB nie. aku dok kat Taman Munshi Ibrahim. aku dok umah murah 2 tingkat. dlm umah ader 5 org termasuk aku la. 3 org budak bank (termasuk member aku tue) and sorang budak bola johor. housemate aku semua nyer aku. alhamdulillah.

on the 1st day aku kat jb. aku follow member aku gi keje pagi tue. sampai kat ofis dia. aku break fast ngan dia. then bila dia nak ofis. aku pinjam moto dia. bukan ape nak jemput adik aku yg dok kat pasir gudang untuk suruh dia showkan jalan2 kat jb nie. dan yg paling peting jalan nak ke ofis. on that day gak aku gi ambik moto kat stesen keretapi. adik aku show kan jalan. bila aku dah fimiliar. aku gi shopping sikit barang makan. ari tue gak aku gi jumpa adik aku kat UTM. (aku ader 2 org adik yg masih belajar kat JB nie). then petang aku gi ofis member aku tunggu la dia balik.

hari jumaat lepas merupakan hari lapor diri aku kat SSM (suruhanjaya syarikat malaysia). cam biasa la. 1st day dtg la lambat sikit. aku di tempatkan kat bahagian register of company. keje aku senang aje. key in data aje. (senang2 pun jenguh gak aku nak buat bendalah tue...) deprtment aku nie dok keliling ngan pompuan aje. coz i'm the only guy yg buat data entry nie. so jabu gak la tgk awek2 kat sini....ha...ha....tapi alhamdulillah enviroment tempat keje lagi best dari tempat lama la and keje pun relax sikit. cuma satu aje yg takde...."takde internet"...warrgghhh!!!!. coz aku pakai computer mainframe. yg khas untuk key in data aje. takpe la. nak buat camnerkan. . tapi yg paling shaydu sekali on the second day. ujan lebat gila siot. nak taknak kene gi gak keje. ari tue aku gi keje ngan pakai track suit ngan baju t-shirt aje. basah kuyup aku. coz tempat keje aku nie sebelah aje ngan shopping complex. tue yg aku cepat2 salin baju kat toilet kat shopping complex dulu. nak kata malu. mmg malu la. ngan kuyup2 aku dok masuk kat dlm shopping complex tue. tapi buat selamba badak aje la...ha....ha.....pengalaman tue beb pengalaman.aku masuk ofis hari tue pukul 9.00 pg. 45 minit lewat.

No comments: