Wednesday, May 30, 2007

Cerita karut Disebuah Office



system Down daaa : aku dah booking kul 9pm... sportsbay... kehadiran adalah wajib.. petugas kaunter wajib hadir setelah kaunter ditutup

Brudu :Aku takleh main, injured.....

Orang kaya kampong Sedeng : aku pong sama dengan

Aku nak Pergi Klate : jom le ramai ramai g kelate....

Amri : nak g kelate ke?...nk main futsal malam nie..hhhmmmm

Budak Baru : GI KLATE LAAA..TKYAH MAIN FUTSAL MALAM NIE..NANTI ARI NAK GI KELATE LAK ,TAKYAH GI KELATE MAIN FUTSAL LAK..

Aku nak Pergi Klate : dah... sape yg sakit dan injured... aku doakan agar ianya berterusan dan betul2 terjadi supaya ko xyah nk tipu org lain... dosa hukumnya...
Orang Kaya Kampung Sedeng : aku ader surat kelulusan dari doktor pakar....aku boleh attach kan sekali...mau..

Aku nak Pergi Klate ; ye le... memane yang rase cacat, tidak berkemampuan, sakit, injured, patah hati, sakit hati, sakit jiwa, patah otak, tangan bengkok, kaki senget seblah, badan kecik kaki besar, badan besar kaki kecik, yang bergolek, telanjang, yang melayang, pagi tadi sempat se round, melancap, lutut goyang, berbagai bagai alasan lagi... xpe le, xyah le datang, aku paham.

Brudu : TAK TAKUT SEBAB TAK BERSALAH... HU HU....

Hahaha…citer nie putus sampai sini aje. Kalu sapa yang tak paham citer nie pasal ader mamat nie sudah book satu court tuk main futsal mlm nie. tapi takde sambutan. Dan salah sorang yag tak nak main nyer adalah aku. Hahahaha

………………………..

Minggu nie cukup malas tul nak berkerja. Mood ye lek la. Tue yang boleh dikatakan lepas keje aje, bukan terus balik umah. Tapi pegi merayap, dengan masih lagi memakai baju opis aku ngan Ebet boleh dok merayap. Mana lagi kalu tak pegi Shopping Complex juz for window shopping only. Tah la, bila pegi window shopping kepala rasa ringan aje, hilang jap rasa marah, campur malas, plus menyirap plus sakit hati plus sedih hati atau seangkatan dengannya. But of coz la kalu tak de mangsa culik tue mmg tak sempurna hidup aku ngan Ebet. So yang jadi mangsa nyer Ajie la. Nak culik Mata, mamat tu ader kelas malam la, kucing kene kancing gigi la, mak suruh beli ubat nyamuk kat Timur Laste la. Hahaha. But at least dapat hilang kan tension kat opis pun dah cukup baik bila ader si Ebet ngan Ajie nie. Contoh malam nie, tak penah2 aku pegang ular. Tgk ular pun aku dah angkat kaki, buLeh la pulak aku pegang siap bergambar lagi. Lawak2.

kesimpulannya, hargai la kawan sekeliling anda dan jgn lupa selalu la culik kawan anda dikala anda sedang bosan. For sure anda akan rasa mcm bateri baru lepas kene charge, bila dapat bergelak2 ngan kengkawan anda.

No comments: