Sunday, May 27, 2007

Mangsa Culik tah kali keberapa nie...

Bulan nie tah berapa kali aku dok kuar. Dah la every 4th week aku kene outstation pegi tour setiap daerah yang ader kat Johor nie. Tambah lak every weekend aku tak lekat kat umah, bukannya aku balik kampong pun, tapi merayap. Mana tak bila time hujung bulan aje poket makin nipis sampai kene korek sana sini. Terbaru, aku kene culik (sekali lagi) dek Mata (sekali lagi) balik kampong dia kat Batu Pahat pasal Sepupu dia kawin.

Janji nak bertolak dari JB kul 4 lebih la kan. Coz si Mata ada seminar kat Singapore plus si Ajie kene keje lak ari sabtu. Ha’ah pukul 6 lebih baru bertolak kuar dari umah. Punca bukan pasal diorang datang lambat. Tapi pasal aku ngan Ebet stuck dekat sejam lebih kat Highway Pasir gudang. Huhu syahdu siot. Boleh banjir la pulak kat Flyover Kat Kaw. Perindustrian Tebrau. Hujan nyer kejap aje, tapi akibat nya. Jalan sesak dan kereta kene timpa dek dahan pokok. Puas aku cilok jalan sini, potong jalan sana. But still tak boleh nak lari. But Alhamdulillah selamat gak sampai kat umah tanpa ader masalah.

Berbalik pasal citer kene culik nie. kitaorg sampai kat Batu Pahat pun dah mlm la. Kalu tak silap lepas isyak dan kitaorg tido la kat umah nenek si Mata nie. punggung lum panas lagi kitaorg dah kuar mlm tue. Memula pegi tepi laut. Pasal ader la sorang hamba Allah nie tak penah tgk laut kat Johor. Then off we go to BP walk. Biasa la lepak sampai ke tengah mlm.

Besoknya dalam 3 baru kitaorg sampai kat kat umah sepupu Mata. Penat siot, coz dah la kene bangun awal. Bila dah bangun awal lak. dah terkebil2 tak de benda nak wat. Tue yang sempat gak kitorg pegi Rengit jap tgk barang2 second hand. Blk dari rengit boleh layan tido jap. Lepas zohor baru masing2 sedar. Hahaha. So far ok la, takde la lambat sangat sebenarnya. Lepak2 jap, then kitaorg shoot terus balik JB.

No comments: