Tuesday, May 29, 2007

Ops Umah Sewa.



“Ebet, aku dah tepon owner tuan umah kat kampong Melayu, balik keje kita pegi tgk umah tue.”

lepas aje keje semlm, aku ngan Ebet terus la ke Kampung Melayu nak tgk umah sewa nie. Coz aku rasa dah sampai masa aku kuar dari umah yang aku duduk sekarang. Berat sebenarnya bila aku pikir kalu aku blah dari umah nie. Cam2 benda aku dok pikir. Nak pindah umah dah satu hal, nak kene dump duit lagi untuk masuk umah baru, sewa lori, dan yg paling sakit sekali kalu Ebet kuar dari umah tue nanti kalu kitaorg jadi sewa kat umah baru.

Aku tak berapa sure yang berapa lama dia boleh duduk kat JB nie. Mana tau nanti mamat tue kene transfer. Tak sakit nanti aku nak bayar sewa tue sensorang. Ialah coz kalu kitaorg jadi pindah. Just kitaorg berdua aje la yang duduk kat umah baru nie nanti. Rata2 umah2 yang kitaorg cari kat sekitar Kampung Melayu nie dalam range RM 400. quite expansive tue compare ngan umah yang kitaorg duduk sekarang. Lari RM 100, belum masuk api ngan ayak lagi tue.

Tapi dalam2 banyak2 umah yang kitaorg survey semlm. Aku cukup berkenan ngan sebuah umah nie. umah cantik. Parking pun luas, kawasan umah bersih, jiran2 pun friendly nak kekedai pun dekat dan yang paling penting dekat sikit arr ngan tempat keje dan saka2 aku. Kalu aku jadi pindah nanti mmg jadi port la lepas nie. Tapi wat the hack. Lagi aku suka. Meriah beb. Tapi sewa RM 450.00 tue. Wow mahal siot. Tah la, kene pikir masak2 dulu servey2 lagi. Ari nie lepas keje nak survey lagi arrr. Moga dapat umah yang cun2 sikit dan sewa murah sikit amin…….Target aku ari nie Area Kampung Kurnie, Jalan Budiman ngan Jalan Sekolah.

No comments: