Tuesday, July 24, 2007

Alamak Mak computer kong lagi.



Bulan nie aje dah berapa kali computer aku wat hal. Memula pasal virus. Habis file2 aku infected by small Trojan. Bila kes Small Trojan nie selesai, Mobo aku lak wat hal. Serial port keyboard lak rosak. Aduh2…. Terpaksa la beli USB keyboard.

Sekali lagi dia buat hal lagi dan kali nie tengah2 wat keje dia leh restart sendiri. Siot la. Check punyer check. Satu ram aku dah kong. Nasib baik aku ader back up. Patut la bila aku on aje PC nie. dia menjerit2. ghupernya Ram nak kong. Computer aku pun dah uzur dah.

Dalam perancangan memang aku dah berhajat nak angkat PC baru. Tapi lari la pulak budget nanti. Bulan 12 nie nak guna duit lagi coz nak ke Langkawi, nak pakai duit time raya lagi ish…ish… Kene decide dlm minggu nie gak tue samada nak beli atau tidak. Kalu jadi beli, weekend nie turun KL la aku ngan mata cari hardware. Nak beli ke tak….nak beli ke tak…tough gak decision yang nak kene buat nie. duit…duit…dimana ko duit.

Aku sebenarnya sibuk nak siapkan slide tuk presentation officer aku. Tue yang mengelabah bila PC aku asyik rosak aje nie. hahaha terasa mcm zaman2 belajar la pulak dulu. Kene buat slide presentation nie. Bring back old memory la pulak. Hehehe. :p

No comments: