Thursday, February 24, 2005

Allloooo World

Allloooo World

kalu tgk dari tarikh last aku posting ader makan seminggu aku tak menjenguk blog aku nie....bukan setakat blog aku nie...forum yg selalu aku lepak...yg aku dok jaga....email aku....jawatan kosong yg diiklankan (hi..hi...wajib tue) dan senang citer arrr seminggu aku tak online....ader 2 sebab kenapa aku tak online....sebab utama nyer internet kat ofis aku down....bukan down sesaja....tapi di down kan oleh org IT ofis aku....sebab nyer ader org komplen line selalu slow sangat....so citer banyak tak guna dia off kan terus internet access kat ofis....padan muka org yg mengadu tue....org yg guna internet kat ofis dan padan muka kat aku gak....sebab kedua aku tak online adalah kerana aku mmg dah broke gila...nak tau pasal ape aku broke....jap lagi aku cerita....hi...hi....kalu tgk jam kat cc nie dah pukul 10.20 mlm.....banyak benda aku nak cerita....tapi aku cuba citer la ape yg aku larat aku nak citer mlm nie.....

Pasal gaji....

akhir nyer alhamdulillah pada hari semlm gaji aku akhirnye masuk gak....bernyawa balik aku rasa. kalu la ari rabu tue gaji still tak masuk gak...aku tak tau nak ckp ape.mmg rasa gelap gulita la dunia sekeliling aku kalu mmg ari rabu tue gaji aku tak masuk lagi....mesti ader yg kata "ape la mamat nie...tue pun nak kecoh....". biar la ape org nak ckp....org nak kata....tapi dah mmg kenyataan....dlm poket aku masa ari rabu tue mmg dah tinggal RM 3 aje....takkan la aku nak dok pinjam kat mak abah aku lagi.....diorg bukan nyer keje...nak pinjam kat kengkawan.....lagi la segan n' tebal muka aku nie......tapi semua tue dah berlalu and i learn a valuable lesson from this situation...be'cuz this is my 1st payment ...so aku treat la diri aku....belanja makan sedap sikit arrrr....plus aku belanja budak umah.....mlm tue kitaorg buat stim bot ala2 juan pablo stayle.....sedap siot......kekenyangan kitaorg mlm tadi....semlm gak aku bayar duit sewa umah untuk bulan nie ngan bulan depan....so aku dah tak rasa bersalah lagi arrr...hi...hi.....:p

Pasal belanja....

walaupun aku dapat 2 bulan gaji....aku leh berpoya2....member opis ngan umah kata aku nie org kaya baru....tapi diorg tak tau....duit tue aku kene bayar cam...aku kene bayar duit umah untuk 2 bulan and segala utang2 aku kat along2 yg tak mengenakan sebarang interest kat aku....hi...hi...(kalu tau dek diorg nie aku panggil diorg along....ader mau kene belasah aku nie)...:P.moto aku pun aku rasa cam nak kene repair.....aduh....ingat bulan nie dapat la aku angkat Nokia 3200 (tak serik tue)...terpaksa aku pendam kan aje....

Pasal kat opis....

manusia dijadikan oleh yg esa berbeza...terutama dari segi perasaan atau tingkah laku.....kenapa ek!! aku ckp cam nie....coz cam2 inseiden berlaku keatas diri aku sepanjang minggu nie ngan minggu lepas.....tapi tindakan yg aku ambik....aku buat bodo aje la.....tak guna nak lawan2. diam tue lebih baik dari berkata2....tue la prinsip yg aku gunakan selama nie....tapi aku nie kira cam timming bom gak la.....jgn sampai lelebih....meletup gak nanti.....ader aje org yg tak puas hati ngan aku....kalu lelaki aku tak kisah la....nie ader click...siap main click tue...click anak2 dara.....bukan setakat aku aje....boleh dikatakan bebudak baru yg keje kat tempat aku nie....semua nie diorg tak suka....ape yg membuatkan diorg menyampahkan sangat kat aku pun aku tak tau....nak kata aku kaco diorg. borak ngan diorg pun aku tak....nak kata aku kutuk diorg nie.....kan aku dah kata aku borak pun tak nak kutuk ape nyer....(sebenar nye ader la sikit :p)tapi tah la ek....aku pun tak tau. sampai aritue mmg aku menyirap marah aku depan staff2....tapi tindakan yg aku buat aku cuma mintak maaf....padahal bukan salah aku pun.....tapi mmg tak patut la minah nie marah aku cam tue....depan org ramai....dan error yg dibuat tue pun bukan error yg datang dari diri aku sendiri....even aku dah dapat permission dari pegawai untuk meng query document tue....kenapa dia tak marah pegawai tue aje....dan minah nie pun bukan nyer officer aku....pembantu tadbir sambilan aje.....tapi ialahkan buat ape nak gaduh.....buat ape nak bertelagah...buat bodoh sudah arrrr....biar dia malukan diri dia sendiri.....setakat nie perhubungan aku ngan staff ofis ok la....especially bebudak lelaki.....so persetankan mereka2 yg tak suka aku tue.....ha...ha.....banyak lagi benda lain aku leh pikir....

Pasal HP.....

aku sebenar nyer berhajat nak tukar hp baru.....kalu nak diikutkan hp lama aku nie ok lagi.....cuma tue la manusia nie kan mana puas ngan ape yg ada didepan mata...selagi kepuasan tue belum dicapai...selagi tue la dikejar nyer....bebalik ngan citer HP nie....ingat dihati nak angkat Sony Ericsson t610 tapi ader org kata baik angkat nokia nyer phone....tue yg aku confuse nak angkat yg mana.....aku dah dok pandu uji t610 ngan nokia 3200....t610 nie gambar dia cam kureng sikit arrr compere ngan 3200 but 3200 nie lak nak menaip sms lak susah sikit coz tak biasa ngan key pad dia.....panas aku karang ader aku angkat 6600 aje nanti.....:P. tapi tgk la bulan depan camner.....ingat nak angkat bulan nie....tapi tak jadik la....

citer pasal keje....

tadi aku citer pasal enviroment ofis...nie citer pasal keje lak....alamak banyak siot document yg aku tak key in lagi nie....aku dah dekat sebulan delay.....ape yg aku nak buat nie.....org lain semua dah maju kedepan.....hish...hish....nie yg buat aku resah semacam aje nie....tapi tak pe....aku cuba gak abiskan keje aku nie...insyallah aku leh wat nyer.....

**dah la....cukup sapa la nie dulu...nanti aku dok sambung lagi....sebelum aku blah....aku nak dok boh lagi nie....aku sebenar nye ader teman yg cukup istimewa...cukup setia....cukup aku syg sekali kat opis tue....dia la sumber inspirasi aku....bila aku dok dekat ngan teman special aku nie aku rasa cam aku dok kat dunia lain....jauh dari org lain....sayang betul aku kat dia.... dia la yg selalu menyanyi kat telinga aku....menghiburkan aku dikala aku dok bosan buat keje kat opis.....dia la thumb drive aku.....semenjak dua menjak nie....aku dok perabis kat lagu Alicia Key...."if i ain't got u" cun gila siot lagu nie...plus lagu "my Boo"...perghhh gila layan siot....

If I Ain't Got You lyrics
by Alicia Key...



Some people live for the fortune
Some people live just for the fame
Some people live for the power yeah
Some people live just to play the game
Some people think that the physical things
Define what's within
I've been there before
But that life's a bore
So full of the superficial

Some people want it all
But I don't want nothin at all
If it ain't you baby
If I ain't got you baby
Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain't got you

Some people search for a fountain
Promises forever young
Some people need three dozen roses
And that's the only way to prove you love them


Hand me the world on a silver platter
And what good would it be
No one to share with no one who truly cares for me

Some people want it all
But I don't want nothing at all
If it ain't you baby
If I ain't got you baby
Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain't got you

Some people want it all
But I don't want nothing at all
If it ain't you baby
If I ain't got you baby
Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain't got you

If I ain't got you with me baby
Nothing in this whole wide world don't mean a thing
If I ain't got you with me baby...
the among the bst song that i like to heard..beautiful lyrics...beautiful melody....perfome by Alicia Key....cuba hayati lyric dia....so meaning full tue....

No comments: