Tuesday, February 28, 2006

Doc Love Is Back in Action....



Ha…ha…aku sebenarnyer tak tau nak buh tajuk ape. Cam sedap la tajuk nie. Tapi jgn ingat aku nie pakar dlm percintaan lak. Jgn lak lepas nie ader yg mangajukan masalah percintaan kat aku lak. bukan ape lum layak lagi aku menjadi pendengar yg baik. Coz aku pun punyer kelemahan aku sendiri. Ialah manusia mana yg takde kelemahan, setiap manusia mempunyai kelemahan dan membuat kesilapan. Kalu manusia tue perfect org dah kata malaikat lak.

Pernah tak korang bergaduh ngan pasangan korang pasal org ketiga. Org ketiga yg aku maksudkan bukan nyer korang main kayu tiga atau lebih tepat lagi korang curang ngan org lain. Tapi org ketiga yg aku maksudkan ialah “kawan”. Kalu ko pompuan, pakwe ko ader kawan perempuan lain or kalu ko lelaki, awek ko ader kawan lelaki yg rapat ngan dia.tak kira sama ada ko ada atau pasangan ko yg ada.

Aku bagi contoh diri aku sendiri la. Kalu korang masih tak paham ape yg aku cuba nak sampaikan nie. Aku nie ader ramai kawan maybe disebabkan aku nie peramah. Baik lelaki or perempuan. Kalu lelaki tue takde masalah la. Takkan awek aku nak marah aku kawan ngan lelaki kan. Tapi kalu kawan aku tue ialah seorang perempuan,ha! Yg nie ader berat sikit la. Coz aku nie jenis layan baik lelaki or perempuan sama aje. Tapi pepaham la, kalu borak ngan lelaki nie, perbualan nyer agak berbeza berbanding dengan kita berborak ngan org pompuan. Ialah kalu kita berborak dengan perempuan more to personal la kan. Betul tak. When talking or sms with someone else meaning in different sex, we tend to talk to more serious matter, nak2 kalu org tue rapat ngan kita. Maybe kita suka berbincang or meluahkan perasaan tak puas hati kita terhadap pasangan kita or mintak pandangan ttg some yg kita suka.Dan aku lak, I like to take advise dari member perempuan aku berbanding lelaki. Coz kalu lelaki, bila berjumpa sekali sekala ajer kita leh bincangkan benda nie.lagi pun kebanyakan kawan baik lelaki nie keje jauh dari aku. So perhubungan tue terhad dengan bertelefon or jumpa masa kitaorg sesame balik kg bercuti dan takkan lah kita nak dok bincang benda2 cam nie dlm phone or sms ngan kawan lelaki aku. Ha…ha…. Bunyi nyer cam pelik ngan janggal lak. aku rasa lelaki2 lain pun tak buat camnie.


Sebab tue kalu mcm mintak pandangan nie aku suka bertanya org perempuan. Coz diorg nie lebih memahami hati seorg perempuan. Coz dia sendiri seorg perempuan. Kekadang kalu kita bergaduh ngan pasangan kita or nak tanyer ape kesukaan or nak belikan hadiah harijadi. Buntu gak kita sebagai org lelaki nie nak pikir. Tue yg we tend to need gurl help. Tapi kekadang, bila kita rapat ngan sesorg tue boleh membuatkan kita bergaduh dengan pasangan kita. Punca nyer adelah cemburu. Kita ader org lain yg kita rapat selain dia. betul setiap org mana leh tahan kalu tgk pasangan masing2 masih lagi dok kerap sms or call org lain. Tapi pada pandangan aku la, tak salah kalu kita hanya juz berkawan kan. Jgn la pulak kita dok mengatal. Dah ader awek masih dok mengayat pompuan lain. Tue dah salah arrr.

Pernah dulu aku dok gaduh ngan Ex aku pasal nie. Cukup marah dia pasal aku dok layan baik sangat ngan org lain selain dia. pantang ader sms dok tanyer sapa. Sampai dia suruh aku jgn contact2 lagi member aku nie. Tapi aku buat pekak telinga aje. Ialah takkan disebabkan awek aku jeles. Aku kene putus kawan ngan org yg selalu sms or call aku nie. Lagipun aku bagi tau ape dan sapa yg dok selalu sms aku kat dia, bukan aku tak bagi tau. Tak perlu la rasa tergugat or rasa terancam. Bukannyer aku carik lain. Kekadang tue sampai naik bosan pun ader.

Tapi dalam setiap perhubungan tue mesti ader kejujuran. Walaupun kita ader kawan yg rapat tak ingat gila selain pasangan kita. Anggap la org tue hanya sebagai seorg kawan yg rapat dan jgn la sebagai spare part. Dan kalu kita baru berkenalan ngan seseorg tue. bagi tau dulu pasangan kita yg kita sebenarnyer ader kawan rapat (kalu ader la). Tend to explain to our partner about this supaya nanti tak timbul perasaan jeles2 nie. Dan kalu pasangan kita ader berkawan rapat ngan org lain. Jgn la kita mudah melenting. Terima la dengan baik. Bertolak ansur la. Kalu dah mmg jodoh kita ngan dia kuat. Insyallah takkan berlaku pape.:P

No comments: