Wednesday, November 01, 2006

Selamat Naik Keje

dah berapa hari aku asyik tangguh2 nak menulis, bila ader idea nak menulis. sibuk lak ngan urusan keje. bila tak sbuk ngan keje pulak timbul rasa malas. hahaha... macam2, manusia kan suka cari alasan. kalu tak, takkan dinamakan manusia. anyway cut the crap....

dah 3 hari aku naik keje, setelah sakan beraya dikampung dan soalan common yg di tanya bila naik keje, cam ner beraya kat kampung? jawapan dia ialah biasa aje. tue la jawapan yg aku berikan setiap tahun.hahaha...selagi aku single dalam erti kata lain belum khawin, aku rasa cam tue gak jawapan yg aku bagi pada tahun depan atau tahun berikut nya. seperti tahun sebelum nya. kalu berkumpul kat kampung tue. kalu tak penuh semeja, mmg tak sah. dan ader aje topic2 yg nak dicerita. dari yg serius hingga kan yg merepek kerepek. tapi kita takkan duduk sentiasa duduk ditakuk yg sama kan. so tue yg berlaku pada tahun nie. berapa ketul sangat la yg timbul masa berkumpul masa mlm raya. kenapa? pasal kebanyakan member semua dah berumah tangga, dah ader tanggungjawab. tapi borak tetap hangat cam tahun2 sudah gak la.

tahun nie gambar raya pun tak ambik, baik ngan family atau ngan member. nak kata tak sempat, banyak tul masa. kalu tak masakan aku masih leh pegi main badminton (satu benda yg tak penah aku buat pada hari raya), tgk2 kereta kat kedai, strolling kat bandar tgk amoi2. alah2 senang citer tahun nie malas la. hahahaha

Ape yg menarik raya tahun nie. hahahaha..... memana aku pegi, tak kira bila jumpa member ke, emak member ke.mak sedara ke, pakcik makcik cleaner ke. semua dok akan tanyer soalan bonus kat aku, kalu tak soalan : dah kawin ke? atau bila nak kawin? dan jawapan cam biasa la. lum lagi. sampai kekadang tue aku rasa cam nak record aje jawapan selamba aku nie. ialah penat siot asyik nak merepeat. ape boleh buat. lum ader yg terlekat lagi. alah mak bapak aku tak kisah lagi. so happy2 dulu while u still can la. tapi kekadang tue bila pikir2 balik cam haru gak la. ialah member aku banyak dah kawin dan ader gak yg bakal menyusul dalam bulan 12 nie. ader tue sampai dah anak 2. alahai. pulak tue budak umah aku kat jb. sorang dah kawin anak dah satu plus sorang lagi lak bakal bertunang. tidakkkkkkkkkk!!!!!! kisah la. janji rock. alah kalu ader jodoh nanti kawin la aku. tarak hal la. susah2 sgt nanti. pandai la aku suruh mak aku cari kan.

No comments: