Wednesday, November 01, 2006

Bulan November huh !!


Oh bulan November!...
ko nie banyak betul menguji kesabaran aku….
ko juga banyak menyerikan aku…..

Oh bulan November!...
Ko nie betul la buat aku kopak….
Ko jugak buat kan hidup aku gempak!

Oh bulan November!....
Kejap betul ek masa nie berlalu…
Kalu aku boleh putarkan waktu…
Dah tentu aku ubah ape yg berlaku sepanjang ko ader kat sisi ku….
Tapi ape kan daya…
Aku nie hanya la seorang manusia yg biasa…

Ha…ha… banyak tul cite, kalu nak di citerkan ttg ape yg berlaku kat aku sepanjang bulan November nie. tapi kira balance la. ader yg molek, cantik, menarik dan best tapi ader gak yg kelat, maung, sedih, sakit hati geram ngan &*(^&&*%%$#%$#%(

Nak citer yg mana dulu. ek. Yg best ke yg tak best……mmmm 4 sure la yg bestkan hahahahaha…..walaupun bulan November nie bukan birthday aku even ulang tahun weeding aku (eh..aku lum kawin la!!! huh). Tapi aku dah pun menghadiahkan tuk diri aku sendiri sesuatu yg aku dah lama dok idam selama nie. selama nie aku dok pendam aje perasaan dan hati aku nie. dah puas dah aku luahkan. Sampai naik meluat kengkawan aku dengar. Akhirnya…. Impian aku menjadi kenyataan. Akhirnya aku dah ader PS 2 (yahoo!!!). dan sejak ader PS 2 nie. aku dah mula lekat kat umah aje (kengkawan dah bagi amaran kat aku, adalah dengan memperolehi PS 2 nie, anda akan jadi seorg yg anti social la lepas nie. so kalu rasa nak jadi anti social. Beli la PS2). Betul ke….

Ha’ah kut. Sekarang nie asyik nak balik awal aje, sampai member aku dok gelakkan aku, ialah aku nie bukan nyer ader bini kat umah. Tapi madang asyik nak balik awal. Tak kira waktu tue ujan lebat ke atau panas terik ke. futsal pun dah sebulan aku tak main. Nak kuar pun tunggu org push2 baru la aku kuar (itupun kekadang bagi alasan kt member yg ajak aku kuar). Punyer nyer pasal PS2 nie la. dek kerana PS2 nie gak la aku asyik browse kat net game yg latest2, strategies dan hehehe cheat la….plus mula berjinak mencari magazine specific for PS2. agak susah gak nak cari Mag Ps2 nie. kalu ader pun mahal nak mampus, ialah imported zine la katakan.


Itu citer pasal happy story merangkap hobby baru merangkap awek baru aku. Nie la pasal camner bulan aku spend duit cam ayak aje. Tah kenapa motor tua aku nie wat hal lak bulan nie.lampu asyik terbakar aje, padahal baru aje ganti. Dah anta jumpa doctor pun sama aje. Bukan takat lampu aje wat hal. Pick up pun tarak. Bila naik bukit aje, org berlari lagi laju dari aku yg bawak moto nie. last2 panas ati nyer pasal. Sekali lagi aku bawak jumpa doctor. Dan akhirnya melayang beratus duit aku. Tapi takpe la walaupun sakit hati aku. Banyak jasa beb moto nie kat aku. Dan alhamdulillah motor aku dah pun sihat malah leh senyum bangga la aku. Setakat Mike Doohan yg potong…aku leh kejar balik dan tinggalkan bertiang la…..

Tapi yg betul wat aku sedih, syahdu, pilu ngan meraung….warrrrghh!!!. HP kesayangan aku wat hal. Nie semua bahana aku liat sangat nak beli baju hujan la nie. ha’ah padan ngan muka sendiri. Sapa suruh tak beli baju hujan. Semuanya bermula masa aku merempuh hujan masa balik keje. Memula tue takde la ujan, dah pertengahan jalan baru la hujan turun ngan lebat secara mendadak. Padahal dah dekat ngan umah. Memula tue aku balik ok aje hp tue. tapi bila tiba mlm, aku nak anta sms…hp nie mula wat hal. Key pad 7,8.9 ngan back space hang. So kene tahan wad la HP aku dekat seminggu gak la aku takde hp. Ingat bila dah ambik balik HP tue dah ok la akhirnya. Elok aje aku kuar dari kedai HP, HP aku nie wat hal lagi….huhuhuhu sedih wooo. Aku patah balik kedai dah tutup. Last2 soknya aku pegi kedai tue balik….aku trade in HP tue. tukar ngan HP lain. Sayang la HP tue... banyak best woooo….dia la member aku masa kalu aku sunyi. Dia la penghibur dia la penawar, akhirnya aku terpaksa lepaskan dia. ialah takde rezeki nak hidup lama ngan dia. Good bye My W800i….uhuk….uhuk…

Aper lagi yg berlaku ek sepanjang bulan November nie:

1.I’ve learned a lesson. Dan aku dah pun beli baju hujan. Padan muka aku sekali lagi.
2.Aku jumpa A.Rahim (ala composer lagu tue…). dia daftar perniagaan dia kat kaunter aku.
3.Aku dah pun beli baju tok aku pakai kat majlis weeding Azli, punyer la payah, berjaya gajuak akhirnya. Ialah nak ikut sangat tema la katakan.
4.tamat nyer bulan personal evaluation tuk aku ngan semua staff yg keje di bawah Suruhanjaya tempat aku keje. Dan alhamdulillah, aku dengar aku dpt baik.. huhuhu… makan besar aku tahun depan.
5.Akhirnya claim Ot tertunggak gak aku dah pun masuk. Senyum melerett aku bulan nie.
6.Still single and solo….hahahaha

No comments: