Saturday, January 27, 2007

Budak Umah Dan Keje Barunya....

mlm tadi sementara nak tunggu nasi masak. aku dok la menung kat tepi tangga sambil menghisap rokok. lama la pulak nasik nie nak masak. tetiba Kojai tegur aku awat dok menung kat tepi tangga "alah aku tunggu nasi masak la". then kojai pun masuk kat dlm bilik sorang lagi housemate aku shah. terbukak la citer yg kojai terima tawaran keje dari Bank Rakyat. so dari termenung kat tangga tadi, aku pun terus ankat bontot nak join converstation diorg.

aku tanya la kojai camner dia leh terima, sedangkan dia kene settlekan loan dia ngan Bank Rakyat dulu kalu nak join Bank Tue. Dah Bank Rakyat offer gaji Degree. so rugi la dia tolak plus dia dah pun apply personal loan ngan Bank lain tuk settle kan debt dia ngan Bank Rakyat. So sebab tue dia terima offer keje tue. alhamdulillah good for him. at least ader kemajuan la. but to gain something, we have to sacrified. so pengorbanan yg dia kene buat ialah dia terpaksa la dia berulang lagi jauh dari sebelum nie. kalu sekarang dia just berulang dari JB ke Mersing. but lepas nie dari KL to Mersing la plak. bukan dekat tue. tah sampai bila la boleh tahan tue agaknya. what the heck, hopefully ok la tue.

No comments: