Sunday, January 28, 2007

Muka Aku nie takde Seri ke?

1st time in my life woring at the counter. Ader sorang customer nie, perempuan, tegur aku. Dia tanyer aku. “Abang! Keje kat sini tension ke”. Aku pun pandang muka dia dan tanyer balik la. “kenapa tanyer soalan tue”. dia pun jawab, “takdelah saya tengok abang nie masam aje, takut saya tgk abg”. Aku diam la sekejap, geli hati aku.

Aku explain la kat minah nie. kita nie manusia, punya karekter yg berbeza. Ader semulajadi dia sentiasa senyum aje. Org kata kalu kita tgk muka dia sedap aje mata kita memandang begitu jugak sebaliknya. then lepas sebelum dia beredar dari kaunter aku. Sempat lagi dia ckp “kalu abg senyum, sure nampak manis”. Hahahaha, tergelak aku kejap.

Tah la. muka aku nie mmg muka takde seri kut. Sentiasa masam aje. Bukan sorang dua yg tegur bah kan mmg dah ramai yg ckp camtue kat aku. Tak kira di mana sahaja aku berada. Pernah sekali adik mention kat aku, dia ckp la kat boy dia yg dia kata aku nie antara org paling klaka kat opis. But in the end bila boy dia jumpa aku for the 1st time. Terus dia kata kat adik “yeke ape ayang ckp kat abg, abg tgk nuar tue keras semcm aje”.

Tapi aku selesa ngan cara aku sekarang nie. at least aku tak kacau org. tapi tah la. mungkin disebabkan karekter aku nie, aku still solo lagi kut. Ialah pompuan kalu tgk pun takut nak approach. Kalu nak tunggu aku yg approach lagi la. sampai kucing bertanduk belum tentu aku wat.hahaha. perlu ke aku berubah? Kenapa aku perlu berubah untuk kesenangan org lain, sedangkan aku sendiri tak suka. Aku taknak jadi hipokrit. Selama nie aku mmg camnie. But still have pren beside me who help me when needed dan tak lupa family yg mmg sentiasa disisi ku.

Kesimpulan nya. Aku adalah aku, aku tak nak jadi org lain. Buat ape nak berlakon kalu diri sendiri tak suka. Betul tak.

No comments: