Monday, January 29, 2007

I'm a Lone Ranger

mlm ahad aku lepak ngan member aku kat olive cafe saje lepak2. then mata intorduce la member dia kat aku. member dia pun tanyer aku dtg dari mana. so aku jawab la aku dari umah aku kat skudai. terkejut mamat tue pasal dia kata umah aku sikit punyer jauh pun leh sanggup dtg sini sensorang naik motor lak tue. then si mata pun explain la "mamat nie ko jgn ikut, mmg kaki rayap, dia sensorang pun tarak hal, tgk wayang sensorang pun tak kisah, mmg lone ranger".

aku just senyum aje la bila mata ckp camtue kat member dia. yup i'm lone ranger. dan seperti yg aku ckp aku mmg senang camnie. tak kaco org dan tak menyusahkan org. kalu ikutkan aku lagi syok jalan sensorang. aku leh wat ape yg aku suka plus gi memana yg aku suka. kalu nak tgk wayang tak payah nak argue nak tgk wayang yg mana, kalu nak beli barang tak yah nak tanya mana yg sesuai or yg cantik ke.aku nak makan kat mana pun tak tarak hal.seriously berbeza kalu kita keluar berteman nie. samada ngan kawan atau ngan gurl pren. agak terbatas sikit langkah tue. aku kalu berjalan mmg tak ingat dunia dan mmg tak pandang org belakang. kalu sekali keluar kekadang sampai lupa aku nie ader rumah. hahahaha. bukan nyer beli barang pun. cukup sekadar strolling from 1 shopping complex to another. lagipun aku menganggap nyer sebagai satu senaman. dengan banyak berjalan, banyak gak aku burn aku nyer kalori. so it fine with me. aku bukan tak nak ajak sesapa temankan aku. tapi kebiasaan nyer diorg akan give up or tak tahan. tak syok la kalu tgk member tue tetiba tarik muka in other word dari riak muka aje kita dah tau org tue penat. so terus ilang mood la lepas tue walhal aku still tak puas.

tapi kekadang tue bosan gak kuar sensorang nie. takde member nak ajak borak plus kalu nak beli sesuatu tue kene decide sendiri. so that why i have my sony erricsson walkman phone to accompany me where ever i go. so takde la rasa sunyi sangat kan. plus aku had waktu keluar aku. kalu agak2 bosan sangat dok umah or barang dapur dah tinggal nak abis baru aku kuar. so takde la sesaja kuar aje kan. at least ader gak point. chaw.....

No comments: