Sunday, June 17, 2007

Aku, The Mariaci dan Taman Negara Tanjung Piai







Sabtu lepas aku ngan The Mariaci (Ebet, Ajie, Mata dgn Chika) pegi bercuti kat Tanjung Piai (credit given tue Mata ngan Ajie coz diorg nie dapat voucher percutian 2 hari satu mlm stay kat Tanjung Piai Beach Resort). Plan ke tempat nie dah lama rancang dah, Cuma la nie la baru nak laksanakan, ialah pasal masing2 sibuk.

Kitaorg bertolak ke Tanjung Piai pun agak lambat sikit dari yang dirancangkan, dah masing2 bangun lambat. Diorg tue semua balik dari umah aku dah pukul berapa masa tue. Dan aku lak tak pukul 4.30 pg baru tido kan. Pukul 12.30 tgh baru aku bangun.

Tapi percutian yg dirancang sunggah la tak sangka. Ingat kan mmg gila babeng punyer gempak. Ialah dapat cuti kat Taman Negara. Tapi indah kabar dari ghuper. tapi dah disebabkan dapat percuma, so tak leh la nak komplen banyak kan dan kalu sekali lagi di ajak dating ke sini. Huhuhu sory naik lori arrr…banyak lagi tempat yang cantik2. dah la tak merasa mandi laut.

Keadaan cuaca pun tak mengizinkan la sepanjang kitorg bercuti nie. asyik hujan aje. Kitaorg bertolak pun dalam hujan. Mlm masa bbq pun hujan plus pagi pun hujan la. banyak masa hanya dihabiskan dengan berborak aje dlm bilik. Nasib baik ader penyelamat dunia “My PS2”. Takde la bosan sangat. Tapi pemandangan mmg tak dinafikan la, mmg cantik. Nak2 pada waktu mlm. Kalau la kemudahan dia ok. Huhuhu…seronok siot kalu dapat duduk lama sikit.tapi nak wat camner. Tapi takpe….nie baru acara memanaskan badan. Coz the grand vacation will be the trip to Langkawi hujung tahun nie. hehehe….wait for me la Langkawi….i’ll be there….

No comments: