Saturday, June 09, 2007

The worst outstation ever....


kalu citer pasal kene outstation nie. masing2 punyer pendapat yang berbeza. pada yang dah berkhawin, mmg tak suka atau punyer komitmen akan kata "ah, bosan betul la kene outstation!, kenapa kene oustation! and bla...bla....". but for those yang mmg kaki tak geti duduk diam atau yg mmg suka keje luar nie. akan rasa best nyer bila sebut kene outsation nie. contoh nyer cam aku nie la....hahaha. bila sebut aje kene outstation dah terbayang cam2, tak payah pikir pasal hal2 kat opis, dapat berjalan, dapat cari port makan yang best2 most of all. terbayang berapa tuntutan elaun yang aku dapat nie nanti (tapi tue dulu).

la nie, mmg aku asyik kene oustation. setiap sebulan sekali mmg tak de la muka aku kat opis nie. Masa memula dulu, aku ditugaskan tuk jaga kaunter bergerak. but effective awal bulan ari tue jadual outstation aku dah berubah dimana aku kene jaga kaunter litar lak which mean on every 1st week aku akan berada dia Batu Pahat untuk jaga kaunter litar kat sana. memula tue aku rasa cam tak best la pulak. ialah kalu dok kat kaunter bergerak nie...aku tour setiap daerah yang ader kat Johor nie, but bila dah kaunter litar nie. aku just stuck kat Batu Pahat aje la.

huhuhu...seriously and frankly speaking. aku tau tau cam ner nak gambarkan keadaan aku masa aku pegi outstation kat kaunter litar nie. mcm aku ckp kat Amran (my officer). aku ader 99 jenis perasan la nie. aku dah agak dah dan dah mmg dapat agak sangat yg task nie lagi teruk dari dok kat kaunter bergerak. but i didn't expect ianyer lagi teruk dari yang aku sangka.

sepanjang aku keje dah beberapa tahun nie. tak penah aku rasa penat3 sepenatnyar cam nie. masa belaja dulu pun tak sesibuk cam nie. on the 1st day. masuk pukul 9. pagi balik hotel pukul 1 pagi lebih. on the 2nd days. also at 9 aku masuk, dah tentu balik mlm lagi kat.but even worst thing happen. office tempat kitaorg port tue nak tutup awal la pulak. dah terpaksa pack2 barang balik JB tuk sambung keje. 5.30 ptg tolak balik JB. tak pukul 2 pagi lak keje baru habis kan. hai2 ape la malang nasib aku. sok nyer on the 3rd day nak ke BP balik tuk pulangkan document kat customer.

dengan takde rehat, nak ke bilik air pun tak sempat masa tue. on the 1st day lagi aku rasa nak tumbang dah. dah mmg demam dah aku masa tue. berapa kali aku stop wat keje mlm 1st day tue. mmg dah tak larat habis la. tapi aku gagah kan gak, the 2nd day. alahai, aku rasa cam tinggalkan aje.tue pun on the 3rd day boss aku ader hati nak suruh bukak counter lagi. huhuhu...enough is enough. tak boleh terus cam nie. wat keje bagai nak gila. on the 3rd day. juz pick up aje. no payment transaction. kalu wat gak. rasanyer sampai kiamat pun tak abis.

tapi nak wat camner. keje tetap keje. even camner teruk sekali pun, the task must be done on time. aku tak suka wat keje tangguh2 nie. tapi ape yang aku dapat. nothing. nak wat camner nie la org yg keje makan gaji..
P/s....hari nie hari jadi Dia.."Happy Birtday"..semoga dipanjang kan umur, dimurahkan rezeki...

No comments: