Saturday, June 09, 2007

RWC 2007



Lagi berberapa hari lagi akan berlangsung Ragbi Piala dunia yang diadakan kat France. Kalu lah France tue kat depan mata, kan best. Leh aku tgk game itu. tak dapat tgk selalu pun takpe. dapat tgk perlawanan akhir pun dah buat aku puas. Aku cukup minat ngan game ragbi nie. aku start minat masa kat sekolah menengah lagi. Dulu just tengok aje la. nak main tak berani. Tapi bila aku masuk ajer Form 4 dan aku duduk kat asrama baru aku serius nak main game nie. actually aku minat main ragbi nie coz ia adalah sukan tough plus aku nie kaki bangku, sepak bola mmg tak pandai. So kerana ragbi nie adalah sukan yang banyak mengunakan tangan dari kaki. So aku rasa sukan nie la yang sesuai ngan jiwa aku.





Berbalik ngan Ragbi piala dunia 2007 nie. ada 20 negara yang bertanding dalam pertandingan ini. Dan untuk pengetahuan semua hanya jepun lah pasukan dari Asia yang bertanding dalam piala dunia nie. Motto Wc. “World in union”. Semangat setiakawan.World In Union merupakan lagu tema Ragbi Piala dunia. Kalu ikut sejarahnyer lagu ini diperdengarkan pada kejohanan Wc Edisi ke 4 di Wales kalu tak silap. lirik lagu World in Union.


World in Union



There’s a dream, I feel
So rare, so real
All the world in union
The world as one

Gathering together
One mind, one heart
Every creed, every colour
Once joined, never apart
Seraching for the best in me
I will find what I can be
If I win, lose or draw
It’s a victory for all

It’s the world in union
The world as one
As we climb to reach our destiny
A new age has begun

We may face high mountains
Must cross rough seas
We must take our place in history
And live with dignity

Just do the best I can
That’s the goal for every man
If I win, lose or draw
It’s a victory for all

It’s the world in union
The world as one
As we climb to reach our destiny
A new age has begun
It’s the world
The world in union
A new age has begun.





Insyallah sepanjang Perlawanan ini aku akan berikan sedikit ulasan aku sendiri atau pastekan liputan atau ulasan ttg perlawanan ini yang dibincangkan di forum2 atau site. Kalu miss itu mintak maaf la ek. Bukan sengaja nak buat camtue. Almaklum la perlawanan ini berlangsung pada bulan puasa dan waktu perlawanan pula lewat tengah malam. so aku nie bukan larat sangat nak tgk. ader tak keje esok nyer nanti.

No comments: