Monday, September 17, 2007

Match Result

Springboks (36)-England (0)

aku memang menjangkakan kemenangan Boks dengan harapan a good game from the rose. tapi hampehnya the english tak mampu mempertahankan gelaran juara dunia dan memalukan jugak kerana dikatakan the first team yang takde score any points dalam WC kali ini. alasannya, kerana game management yang begitu lemah (cheh, aku tak percaya) dan mereka kata mereka ketiadaaan pemain bertaraf antarabangsa. aiseh, sedih aku dengar kalau aku jadik pemain england. anyways, tahniah buat Boks kerana permainan yang begitu konsisten sekali dan pada game kali ini cuba mevariasikan teknik permainan mereka. Aku yakin they will be in the semi finals.
satu game yang best. taktik tendangan keluar yang dilakukan oleh Boks cukup membuatkan mereka senang mendapat convertion. salute abis kat player The Boks. almost takde silly mistake la cam fwd pass ke. cukup puas hati

ALL BLACKS (108) - Portugal (13)
aku tak sempat nak menonton pelawanan nie. cam ner lak leh terlupa. so takleh nak ulas lebih la. so aku paste kan aje ulasan

Aku tengahari buta dah naik basikal pegi tengok game ni. Semangat tak hengat punya. Anyways, pada aku, this is one of the best game ever. All Blacks kali ini diketuai oleh Jerry Collins (aiseh minat seh aku kat dia, he reminds me of azizuddin nandu, batch aku, azi jangan marah)Pada mula nye kelam kabut jugak Blacks bermain, maksud aku ada jugak careless mistakes yang sepatutnya tak patut berlaku seperti terlepas bola. Maybe jugak salah satu reasonnya adalah untuk mencari keserasian antara pemain kerana pada game kali ini mereka banyak mencuba taktik baru, melatih skill dan dikatakan dry run untuk pemain mencuba posisi lain pada game kali ini. Bak kata Collins - permainan kali ini "had focused on testing our skills and a new line-up rather than crossing the try line"
Kudos jugak tuk Portugal kerana bermain dengan begitu bersemangat. Aku memang respect kat depa sebab it is their first appearance in RWC tapi berjaya menunjukkan semangat juang yang tinggi against all blacks.Malah mereka jugak boleh dikatakan mendominasikan permainan dan berjaya membolos pertahanan Blacks. Tahniah buat kedua dua pasukan for the great game.

Australia (32)-Wales(20)
malas nak ulas lebih2. ape yang aku leh bagi tau. satu perlawanan yang agak boring. kalu aku tau aku tido aje mlm tue. agak kelam kabut sikit cara permainan setiap pasukan. banyak sangat foul yang dilakukan. cam biasa la asyik bertekak kat padang kalu tak berlaku. for sure tak sah.


France(87) - Namibia (10)

Les Blues dikatakan kembali tuk menebus kekalahan lepas pada game kali ini. Ini adalah kali pertama Les Blues berjaya mencatatkan kemenangan paling besar. Pada game ini menyaksikan Les Blues menukar corak pêrmainan mereka dan menukar 12 keseluruhan pemain tuk perlawanan kali ini. Dengan kekuatan Chabal, ditambah open half Michalak dan kekuatan full back ternyata memaparkan permainan yang hebat. Kita akan lihat bagaimana France akan cuba menempatkan diri dalam qualifying round pada match seterusnya bertemu Ireland.

No comments: