Thursday, June 24, 2004

Cerita tentang kehidupan.

tak semua org hidup senang dalam dunie nie.kita sendiri tahu dalam mencapai kejayaan kita kene berusaha dan tiada org yang berjaya tanpa kegagalan.member aku pernah berkata Ibu kepada segala kejayaan adalah sabar. aku tak nafikan kata2 member aku nie.cuma kita sebagai manusia ader had gujak dalam bersabar nie.mugkin agak keterlaluan aku cara aku nie...ialah suadah berkerja but still tidak bersyukur...tapi aku manusia biasa...aku punya kelemahan...aku punya harga diri dan aku juga punya maruah....selama setahun aku menanggung beban...menyimpan aje segala rasa kekesalan...sedih...hiba....marah dan geram jauh dilubuk hati...namun makin aku pendam...makin sakit lagi hati aku nie...aku rasa kesabaran aku makin goyah...Ya Allah...bagaimana dengan masa depan aku nie...aku rasa masa depan ku masih lagi kabur....tah la...tetapi aku masih lagi bersyukur...aku masih lagi bernafas dimuka bumi nie...aku masih boleh menjamah hidangan yang lazat lagi enak...masih boleh berjalan menikmati keindahan ciptaan tuhan...aku harap diri ku dapat berubah agar sentiasa bersyukur...mudah-mudahan pintu rezeki ku kembali....amin..

Waras...

Dimalam ini
Aku Mahu bersendiri
Bertemankan Sunyi
Untuk ku tenangkan Hati
Selama ini kerap saja dikaluti
Disaat ini
Ku Lupakan segalanya
Masalah dunia
Yang sering melanda
Sementara.....
Walau untuk sementara

Kala tiba masa ku perlu
Mengambil waktu untuk diriku
Bukan mementingkan diri
Hanya menjaminkan kewarasan ini
Dalam dunia yang penuh dugaan
Liku-liku dan dugaan

Duniaku ini
Semuanya bermentari
Tiada awan duka
untuk menghujani luka
Ku bahagia
walaupun untuk sementara.....

Ku tahu dan mengerti
Aku mesti kembali
Tapi berikan daku masa
Mencari ketenangan seketika.....
Walaupun seketika
Bebanku tak ketara
Tekanan pun tiada

Ku aman sementara.ku waras sementara
Ku aman sementara.ku waras sementara
ku waras sementara.ku aman sementara
ku waras....ku waras....ku waras....

No comments: