Thursday, June 17, 2004

A Trip To KL...

ari nie aku nak citerkan kesengsaraan aku masa aku dapat tau aku kene gi seminar kat Kl...actually aku dapat offer pegi seminar yang dijalankan oleh company aku nie.seminar tuh lak ari ahah.ala boring tul la nak pegi.pulak tuh aku kene pegi ngan Mail n' Carina...antara muka2 yang aku paling menyampah kat tempat keje aku nie...memula aku ingat aku kene gi naik bas.so ingat nak buat jahat la.balik ari senin.then aku dapat tau, boss aku suruh aku pegi naik kete.sebelum tuh aku kene servis la kete tuh dulu.mmmm...nak kete pun naik kete la...leh aku jenjalan lepas tuh.then last minute dapat tau tambah lagi orang passenger...sorang lagi anak cina yg aku benci ikut.sapa lagi kalu tak Tan tin tin....jem kepala otak aku....aku pun cakap kat bebudak yg pegi nie kita tolak awal kul 2.00 ptg tolak dari segamat.yang sorang nie leh lak mengarah aku..."kita pegi lewat sikit la...panas mee!!!".dalam hati aku menyumpah seranah anak cina nie....kalu dia yang bawak atau aku tau jalan takpe....nie ngan tak tau jalan nak pegi lelambat...sorry arrr....jangan harap aku nak ikut cakap korang.....

ari yang dinantikan pun tiba...sebelum aku pegi tuh...sempat gak la aku gi umah Memet...ialah member baik kawin takkan aku tak gi kan....nanti aper lak org kata nanti...then kul 3.00 ptg, aku pun siap2 bertolak ke kolej nak jemput bebudak tuh....sampai sana, ader sorang lak buat hal....bengang gak aku...arituh bukan main lagi kata.."ye saya paham...saya tau...jalan kat KL Jem...saya datang awal nanti". tapi dia la yang paling lewat sekali sampai.penyudah nyer kul 4.00 baru bertolak.dah la sepanjang perjalan tuh aku sucker dibuat nye....yang si mail nie layan perasaan....yang cina2 tuh biasa la dok congceng2 la kat belakang.ah....lantak la dah memang aku bawak org2 yang tak betul nak buat camner....layan kan aje la.....kekadang aku pelik la bebudak kat tempat keje aku nie...tak ape punyer mentaliti la diorang nie semua....perangai masing2 tak semegah....tapi tak semua la....api yang paling ketara kat kaum ce nie la....mmg buruk plus teruk la perangai masing2...akhir nye pukul 7.00 aku sampai la KL....tue pun sesat barat gak la....tak jumpa simpang nak masuk Sri Petaling..tapi jumpa gak la akhir nye....sampai aje aku call la Ah Siang...bagi tau aku dah sampai ngan bebudak dari segamat...then kita org angkut semua barang2 kitaorg bawak masuk kat Hostel....aku pun call la Aiza...coz aku cakap aku dah sampai...(aku dah janji dah ngan minah nie sebelum aku gi Kl lagi, aku nak gi jumpa dia).aku pun bersiap2 la nak jumpa dia kat shah alam....then dia bagi tau aku dia kat Melaka, balik coz nak settle kan loan kete....jem lagi kepala aku...ingat nak la lari dari bebudak2 yg tak cukup akal tuh...jumpa ngan manusia yang bertamadun sikit....tapi terjerat gak aku....ala...lantak la...then aku pun last2 ikut diorg makan kat kedai mamak kat bawak Condo tempat aku stay....then lepas makan aku ambik kesempatan jenjalan kat Carefour...ialah nak carik gak bebenda yang leh dok makan kat umah tuh mlm karang.umah diorg nie bukan ader aper pun....baik aku beli dulu...mlm pertama aku di kl, aku abis kan ngan main game PS2...syok siot kalu ader Ps2 nie...kalu la aku ader duit....mmg aku beli nyer PS2 ni....

Hari Seminar....

Awal pagi aku bangun...ari nie la...aku rasa aku paling smart...ialah coz this is the second time dalam idup aku, aku pakai one suit....like koporat guy la....ialah masa 1st time dulu, aku pakai masa aku buat presentation ETR sem lima dulu....now this is the second time i wear like this....hensem gak aku nie....walaupun perut aku, membuatkan aku kantoi sikit...ha...ha...(sapa nak puji aku nie...kalu tak diri aku sendiri...nak tunggu org lain puji, kene tunggu kucing bertanduk la baru dapat kan....)sampai kat Hotel Subag tuh kul 9.00 pg...Kl ujan ari nie....tapi dah reda la....tak lama pun ujan...tapi alhamdulillah la....sekurang2 nye sejuk sikit suasana....kalu tak panas siot...sampai aje kat Hotel tuh...kita org masuk la kat bilik seminar yang disediakan....leh tahan gak la tempat dia....reaksi aku masa tuh pun berbeza la....ialah org kampung tak penah pegi seminar....pepaham aje la....ha...ha....then aku dapa tau yang Sari ader datang sekali....alhamdulillah..ader member aku...sekurang2 nye ader Juni,vincent n' sari nak berborak...tah la...aku pun tak tau la...ngan diorng nie lagi aku rasa mesra dari bebudak yang aku bwk dari segamat nie...pada hal diorg yg dari Jb nie jarang pun jumpa...manusia kan....punyer perangai yang berbeza....then muncul la bebudak dari jb nie...baru la berbukak sikit mulut aku....boss2 lum sampai lagi....mmmm....ape la punyer boss...suruh anak buah datang awal kalu gi keje.....tapi bila time2 cam nie diorang lak yang lambat...nk buat camna kan diorg kan boss...ha...ha....sementara nak tun ggu boss2 tuh semua datang...mana2 yang ader nie pun dijemput tuk breakfast kat luar bilik seminar...aku ingat grand sangat la....rupa2 nyer just mee goreng ngan Kek Lapis aje...bukan aku tak bersyukur....tapi cam kedekut aje company aku nie....ha...ha....bedal aje la....perut dah lapar...then sambil2 makan tuh aku sempat la gak buat lawak ngan sari n' vincent....mmmm boss2 besar pun sampai.....then lepas tunggu diorg makan...kitaorg ambik la tempat kat position masing2 mengikut nama....so seminar pun start la....tajuk seminar yang dijalankan agak menarik la..."Ape itu kejayaan". disebabkan tajuk di bagus so aku mmg dah prepare awal2 la untuk tajuk nie....mana tau kut2 kene panggil bentangkan tajuk nie....naya aku kalau tak prepare nanti......prepare2 pun dekat 5 muka gak la untuk tajuk nie aku sediakan...takut org kata aku over...aku pendek kt la jadik 2 muka aje....tapi masa seminar nie dijalankan...nama aku pun tak dipanggi...alhamdulillah...lega sikit aku....takut gak la...nak kedepan tuh....bukan takut pasal ape....ala jarang berucap kat depan mmg la cam nie....ramai gak la yang memberikan hujah2 yang bernas2...nak2 yang boss2 nie la....tapi pada aku diorg nie cakap aje lebih...tapi bila laksanakan Fail......mmmm tah la....tah la...teruk aku nie asyik dok bambu org aje....tapi dah mmg kenyataan...benda yang aku cerita kan nie mmg aku alami sendiri....tak tau betapa perit nyer hati aku nak menanggung semua azab nie.....sabar aje la nuar....

Pengalaman lain aku dapat....kete yang aku pakai roask masa on da way nak balik segamat...mlm lak tuh kene....nasib la kat hentian seremban aku kene...kete rosak sama lak camner kete aku rosak dulu masa kene kat terengganu....tah la2x ape punyer malang la nasib aku..ha...ha....

No comments: