Tuesday, August 17, 2004

Hari nak hujan...

cuaca kat luar mendung semacam aje nampak nyer.petanda cam nak ujan.keje aku dah pun settle.jap lagi cari la keje2 lain yg leh buat.tapi ape yg aku nak citerkan ari nie bukan pasal keje.tapi rasa terperanjat aku bila aku tgk berita malam tadi....

budak berumur 12 thn merogol budak perempuan berumur 8 thn kat kelantan.ape dah jadik ngan bebudak sekarang nie.nak salahkan siap nie...nak salahkan ibubapa dia ke.tak pandai jaga.or nak salahkan sekolah or cikgu yg tak pandai mengajar.sapa yg patut dipersalahan kan nie?. mcm member aku ckp mlm tadi kat aku."perubahan dalam kemajuan atau teknologi juga membawa sekali perubahan dari segi sosial dan sikap".

member aku azli nie seorang cikgu sekolah rendah Felda Pemanis. dia kata kat aku. masa percubaan upsr ari tuh. hanya seorg aje budak yg dapat 5A. takkan sorang aje kut. pelik gak aku tgk bebudak nie. bukan nak kata aku pandai. aku sendiri pun teruk gak dulu. tapi ader ke bila di tanyer soalan. majoriti bebudak nie takut nak menjawab sampai ader yg menangis. kenapa budak sekarang tak serajin budak yg dahulu. cuba kita fikirkan..

No comments: