Saturday, August 28, 2004

Jumpa member

semlm mmg sakit tul kepala aku. tapi elok la semlm lepas balik dari keje. elok aje aku nak tutup pintu opis. Zalis call aku. ape dia nak aku pun tak tau. for sure maybe ader buyer nak beli produk. so bila aku call. minah nie ghuper nyer suruh aku belikan tiket train tuk dia mlm. aku ingat kan nak balik cepat coz nak tgk "Herbalist Affairs", tapi disebabakn org mintak tolong belikan teiket so aku gie la jap.nasib baik aku terus gi coz tiket train mlm tadi nak ke kl dah abis. tue pun nasib baik la jugak abg tue bagi tiket tapi from segamat to gemas zalis tue kene berdiri la japkan. lepas belikkan tiket tuh, aku balik la layan kan citer kantonis tuh.

mlm tuh aku call la azli ajak teman kan aku, but dia tak nak gi coz dia kata dia penat, so aku call napi, nap lak tak balik dari tampin, so i'am on my own la gamat nyer.mlm tue aku gie la bandar, ingat nak beli la barang keperluan aku, deo aku dah abis, tgk la ape yg berkenan mlm karang. kebetulan aku teringat yg topek ader balik. aku pun singgah la jap kat umah dia nak tgk ye ke dia dah balik. alhamdulillah betul dia ader kat umah.so aku tanyer la dia bila dia balik n' awat dia balik segamat. dia ckp kat aku "nuai aku nak tunang". a good news i herad from my best buddy. topek ajak aku kuar minum. so kebetulan aku nak kebandar, why not. so off we go to town. sampai aje kat kedai yg biasa aku lepak ngan dia. so dia story la kat aku. sebenarnye ader unsur paksaan la dia bgertunang ngan awek dia nie. actually awek dia nie nak kawin lambat sikit la. tapi disebabkan abis aje awek dia nie balaja. ramai pulak yg dok datang merisik. dekat 5 kali keluarga awek di tolak. so abah awek dia kira mcm sound awek dia la. so awek dia suah kasi push topek anta tanda. teu pun ader kecoh2 la dalam family topek. cian pun ader aku kat topek. tapi nak buat camner.bertunang selama setahun. insyallah lepas raya tahun depan diorg lansung. semoga menjadi la hendak nyer. takut gak aku bila topek citerkan kisah dia mlm tadi. ia lah bukan ape takut nanti terjadi kat aku. ader awek tapi takde duit. insyallah perkara nie takkan jadi kat aku. anyway jam dah menunjukkan pukul 11.00 mlm but still zalis tak call. camner minah nie. so aku miscall minah nie. tak lama lepas tuh dia call, minah nie tunggu aku kat train station. so topek pun nak balik awal coz so kul 7.30 pg dia nak tolak ngan rombongan meminang.

lepas aku anta topek balik. aku pun off to train station. tgk zalis dah tunggu aku. so aku pun approach dia la. kemain lagi cara pakai dia mlm tuh. minah staylo la katakan. kawan2 dia pun leh tahan gak aku tgk. ader tuh siap smoking lagi. ialah. perempuan zaman sekarang la katakan. ingat kan lepas bagi tiket nak balik aje. lekat aku sampai minah tue naik train aku. just normal chit chat. that all. ha.....ha.....lawak la minah nie. gelabah nak mampus. ader ke aku nie pak cik angkat dia. wakakakaka....sebab aku kawan ngan makcik dia.dekat kul 2.00 gak la aku balik mlm td. tue yg lambat bangun ari nie. ngantuk sesangat.

ari pun kat opis agak slow la sikit. aku banyak abiskan masa aku tadi buat checking hostel. then ader knowledge sharing. then aku stuck la depan komputer sampai petang coz aku keje full day nie. panjang gila aku berceloteh ari nie.

*Ghindu la kat awek aku. buat ape dia sekarang ek?

No comments: