Monday, August 23, 2004

trip tu kerteh

Badan aku penat siot. Perut jangan citer arr asyik meragam aje dari pagi tadi. Pagi tadi Pak Ngah aku call aku tanyer aku. Mlm tadi aku tak kene sakit perut ke. Aku cakap la aku biasa aje mlm tadi. Pak ngah aku khabar dia call sedara mara yg gi umah Pok Su aku semlm semua kene sakit perut. Wakakaka tergelak besar aku. Patut la mlm tadi aku dengar banyak kali bunyi org flush kat dalam bilik air. Ghuper nyer aku tanyer mak. Mak cakap mak ngan abah kene sakit perut aku pun sakit gak pagi tadi. Asyik nak ke toilet gak aku tadi. Serious puas hati aku dapat gi umah Pok Su aku nie. Banyak kenangan, kene ambush ngan sedara2. mmg lawak la…
Aku bertolak dari segamat ari sabtu lepas keje. Berlaku sedikit salah paham antara aku ngan sepupu aku. Then sepupu aku dating bincang kat umah. Lepas bincang2 sepupu aku nie setuju nak follow family aku. Dalam perjalanan tuh cambiasa la…adegan tembak menembak la. Adegan kene mengena kan antara sepupu aku ngan aku. Yang sepupu aku pecah kan temelang aku. So aku takkan nak dok diam aje la. Pecahkan temelang dia lak. Tapi most of the time aku senyap aje. Penat siot. Balik keje aje terus gerak ke Terengganu. So sampai aje kat kampong geliga bapak aku dah masuk kat jalan belakang mesjid geliga. Ha…ha…ape lagi nak pekene sata ngan otak2 baha aku kata kat aku. Aku punyer la syok. Tapi tak dapat makan sata ngan otak2 dah ader org booking. So abah aku pun kata kita terus aje. Dah nak sampai pun. So kitaorg sampai kat Kerteh pukul 8.00 mlm. Keluarga belah Mok Su aku ramai gak yang dah sampai. Keluarga belah Pok Su just family aku aje. So mlm tuh aku kuar la jap ngan sepupu aku nie. Ape lagi lepak jap kat Mc Donald kerteh (satu2 nyer Mc Donald yg ader kat negeri Terengganu nie.) then aku ngan cousin aku jalan menuju ke Paka…nak gi tengok loji minyak. Lama tak mengala kesana. Pemandangan mmg lawa. Ialah dari jauh dah terang. Api bukan main marak. Lampu yg menerangi loji2 lagi. Mmg pemandangan tuh cantik la. Tue yg lepak2 kat situ sampai dapat call dari abah suruh balik.hi…hi… rupa nyer lama kitaorg lepak kat sana.balik tuh tolong2 la org berhidang….ader tahlil mlm tuh…org kat depan kitaorg kat belakang pun membedal gak…Cuma special sikit….kitaorg kat dapur pekene sup gear box… mmg sedap la Pak Cik Resat masak… kemain selera lagi aku tgk Abg Halim ngan anak2 dia. Abah aku yg kecoh2 tadi kat dapur terus senyap, tak berbunyi pun bila dapat sup gear box. Tue yang dia kene gelak ngan sepupu2 dia tuh…bila semua org dah balik tuh… ape lagi, kerahan membasuh pinggan la. Tapi aku ngan sepupu aku cabut, naik aku gi melayan anak Azza…lagi best
Mlm tuh aku tido dalam bilik Poksu aku…. Abah aku lak tido kat opis Pok su aku tuh arr. Aku ckp kat sepupu aku….mlm nie kita dapat dengar concert siti nurhaliza free…sepupu aku nie lak tak paham…aku ckp la tunggu aje mlm nie. Ha ambik ko…. Mlm tadi aku ngan sepupou aku tak len nak tido lena…coz concert start awal….concert ape lagi…concert berdengkur arrr….Pok su aku…Azza ngan Azim…anak Azza yg kecik lak merenggek….
Pagi Ahad tuh cam biasa la preparation untuk tetamu.....bebuat la ape2 yg patut. Pagi tuh dalam kul 10.00 pagi kaum keluarga belah Poksu lak sampai….boleh tahan gak ramai yg datang… tugas aku ngan sepupu aku simple aje…check lauk kat depan…kalu tak cukup lauk sound org belakang….dapat la cuci mata sikit tgk org terengganu….agak boring…aku port kat tempat basuh pinggan ngan wat air…nasib aku tak baik…mengundang padah aku dok lepak kat sana… ape lagi kene sound la bila nak kawi n lak…yg Pak ngah aku lak citer pasal kalu nak kawin dulu senang aje….hantar lembu sekor dah leh kawin….senang…ape lagi kawin la…ape lak aku lagi di suruh kawin…nak dia tak nak disuruh lak…(sepupu aku tuh arrr)…aku sound Pak Ngah aku balik….Org sekarang tak sama ngan dulu… kalu dulu boleh la beri besar atau lembu…sekarang org hantar Lap Top…hanset…PDA….Palm Top….camcoder….dll…apelagi tergelak besar la masing2….pedih gak telinga aku menahan semalm….tapi gelihati la tgk kerenah masing2… kitaorg bertolak balik segamat kul 4.00 ptg…cam biasa la on the way nak balik aku dah sound awal2 abah aku…singgah geliga dulu…nak tapau otak2, sata ngan kopok lekor….alhamdullilah…ader rezeki aku semlm…pulun tak ingat nyer aku ngan abah, mak ngan sepupu aku….lepas gian tul semlm….tue pun aku siap tapau sekali tuh untuk bawak balik umah….30 biji sekali aku beli…otak2 10 aje…kopok lekor tak sempat masuk plastic aku dah belasah 2 ketul dah…( kopok yg belum goring tuh). Sepupu aku dah tarik muka kelat…dia sound aku kenapa makan kapok mentah…aku sound la balik…gian beb…gian…ala bukan mentah pun…dah masak la….kira mmg puas hati la pegi…dapat jumpa sedara…dah tgk terlatah org….dll….

No comments: