Monday, December 06, 2004

Pegi KL

ngatuk nyer mata aku nie...letih ngan rasa nak tercabut lutut pun ada. actually aku gi KL semlm.aku bertolak pagi kul 2.00 pg...sampai kul 6.30 pg. awek aku kompen la tgh tido lagi. so melinau la jap kat dlm KL central then awek aku call tunggu kat CM...tue pun dia naik Bus kul 7.30 pg dari Shah Alam...tue yg aku lepak kat aje kat bawah pokok pinang kat tepi CM tue. tapi syok la tgk kerenah org KL....yg menarik perhatian mata aku ialah ader sorang brother nie....mmg tgk cara dia pakai mcm zaman dulu la....tapi tgk gaya brother nie cam traveller la. siap ader roller blade ngan kayu cam org main ski tue. nak kata mcm org tak betul...waras aku tgk...tah la pelik la aku tgk.yg satu lagi group bebudak punk...sian aku tgk.mcm takde life.duduk aje lepak kat depan CM tue...ngan baju compang camping....cam tak terurus... nampak la aku mamat nie cam ketua la...collect duit then pegi belik makanan then diorg share....well nie la life....

then bila awek aku sampai ambik breakfast jap...then off we go to LOw Yatt...sampai Low Yatt pun Low Yatt tak bukak lagi....tue yg melinau jap kat Low Yatt ngan BB Plaza....then bila banyak kedai dah bukak. tue yg terus aku gi kedai tempat aku beli MP3 Player tue. actully MP3 rosak...3 major damage...MP3 tak leh main...earphone rosak...plus tempat cucuk earphone tue pun rosak...so for those yg nak beli thumb MP3. jgn beli jenis walker or storm....beli yg elok terus like creative ke or kalu yg nak murah beli jenis apacer 256mb MP3 player, ader 2 jenis satu takde LCD screen just boleh main MP3 plus storage, yg satu lagi nie ader LCD screen but just MP3 plus storage but extra mini speaker..mmg cun...yg cam aku nyer nie banyak problem la nie....banyak kedai pun ckp camtue...boleh dikatakan satu hari suntuk aku abiskan masa kat Low Yatt. abis semua kedai aku ngan awek aku survey coz minah nie nak beli LCD monitor plus HD....last2 dapat gak. tue awek aku naik give up. ialah duit dah kuar barang lak takde. slow2 carik akhir nyer dapat gak. tapi yg jadik mangsa aku....coz aku yg kene angkat kotak tue kulu kilir....nasib baik LCD monitor...bukan monitor biasa....hi...hi...yg aku lak meliyau tgk HP...aku mmg nak carik lain la....coz yg aku nyer nie dah semakin nazak....setiap kalu kuar dari poket sure off sendiri....tapi aku tgk harga lebih kurang aje ngan yg kat segamat.ikutkan hati nak aje beli DVD ROM, Earphone plus joystick tuk komputer aku...but tahan la sikit nafsu tue dulu.....

aku gi la Nandos....having a late lunch ngan awek aku...nandos yg kat bawak Sungei Wang tue. lawa la tempat dia. kalu ader camera lah gak la aku ambik gambar....ialah 1st time masuk Restoran lawa cam nie....no...sorry second time (1st is with Nani kalu tak silap aku kat Restoran Madam Kwok kat KLCC). order la set tuk aku ngan awek aku...terat dia la...coz dah lama sangat tak mkn camtue ngan dia. plus la siot tak jumpa...sos dia tak pedas la...banyak sangat veniger....awek aku tak terima la....cam aku...belasah aje....dah biasa. jam dah pukul 3.30 ptg....then off we go to sogo....kali nie tak jalan kaki....semua naik train aje....sampai sogo...time aku lak nak shopping....aku nak beli kemeja ngan tie. nak pakai untuk Annual Dinner office aku kat palace of golden horses on 16 nie....at last....dapat gak kemeja....2 tue.Padini ngan Durban tue sekali sambar.ha...ha....okey la...plus tie....bila lagi nak bergaya....Frankly speaking....kalu bawak duit RM 1000 pun tak cukup...ialah banyak tul barang yg murah2 kat KL nie....contoh paling senang la baju kemeja....kalu kat segamat kemeja RM60-70 just brand bonia...john master...GMV...but in KL...G2000, padini, arrow....semua nyer murah2....tue yg aku suka shopping kat KL....kalu kemeja....aku nie choose sikit....aku tak suka kain lembut....aku suka yg cottan. kat segamat mana ader jual. so alang2 turun kl tue sambar la...:P

kul 6.00 ptg aku anto awek aku ke Bus Stand klang....dia naik bus aje...aku off ke KLCC....coz tiket bus balik aku kul 8.30. aku gi sana pun coz nak pekene roti boy (mana leh tak gie KL tak pekene roti boy) plus aku nak carik anime GITS.....akhirnyer dapat gak gak...then aku ke Kota raya....ujan lebat la pulak mlm td....basah kuyuk aku mlm tadi.ingat nak tgk2 aje....but sambar gak satu movie jepang....citer best lak tue....dlm ujan2 tue gak la aku redah ke PUdu....sampai tue tukar baju then tunggu bus sampai. bus lak lambat sampai coz highway JEM....dlm kul 9.00 baru bus sampai....aku reach segamat dlm kul 12.00 mlm. tapi mmg flat tak ingat la....sampaikan member aku suruh ambik dia kat train station kul 3.oo pg pun aku tak sedar....12 miscall aku dpat masa aku bangun tido. perghh!!! rasa bersalah siot kat member aku...nasib baik dia paham aku penat....dia pun tak kisah coz dia balik naik teksi sapu.

No comments: