Monday, December 20, 2004

Selamat Pengantim Baru.

selamat pengantin baru

semlm aku pegi dua jemputan kawin. satu kat keratong n' satu lagi kat kampung aku.pagi tue aku tolak kul 10. ialah nak ke keratong bukan nyer dekat. jauh beb, so tue yang kene bertolak awal.aku pegi ngan kak ida n' member dia masa belaja kat sekolah men dulu.

takde la susah sangat pegi umah member aku nie. coz pegi berkonvoi. and this is my 1st time la masuk keratong. aku pun mana penah masuk. so bila aku tgk kedaan keratong. aku rasa gembira ngan taraf hidup org2 nyer selesa.rumah2 pun cantik.berbalik ngan citer member aku nie. lauk umah member aku nie lain dari yg lain la.tak sama ngan umah org kawin yg aku gie selama nie. ader kerabu umbut, kerabu sayur,daging kicap plus ayam goreng kunyit. tapi sedap la pulak. ialah, lain pada yg lain. lepas makan tue. sempat gak aku naik umah. tunggukan bebudak pompuan nie tgk pengantin. aku just dok luar aje layan tunang dibah. tapi oleh sebab masa tak mengizinkan...coz aku nak gie umah best pren aku nyer adik kawin. kak ida nak keumah kwn dia kawin. so terpaksa balik awal.

sampai aje. aku terus ambik moto coz aku park moto kat umah kak ida. aku gie umah Aki. yg kawin nie budak sekolah aku dulu. pompuan. takde la rapat mana pun. nie kan nak berborak. but aku baik ngan abang dia. coz sesama SSL dulu kat Majlis Daerah. so aku datang nie atas invitation abg dia la. tak pegi karang ape kata member aku nie. aku dah dapat jangka yg mmg jumpa ramai member2 sekolah nie nanti. but majoriti takkan cam sapa aku. coz aku tak sama cam dulu.hi...hi....mostly yg aku jumpa semlm bukan bebudak class aku la. kebanyakan nyer bebudak ex kelas agama ngan khas. but then boleh borak lagi la. semlm pun aku banyak borak ngan nurul aje.yg lain tue beborak sikit2 aje. coz tak kenal sangat. then balik dari umah member aku nie ingat nak kedai spare part.cari barang tuk moto aku.nak ganti ape2 yg patut.but then kedai tutup. lupa la pulak kedai tutup ari ahad. tue yg lepas aki anto aku balik. aku just tido sepanjang petang tue. penat tak ingat.

*actually semlm member Forum aku kawin gak. tapi aku tak dapat datang. so just wish kat dia aje.buat kengkawan aku yg kawin pada hari semlm. aku ucapkan "Selamat Pengantin Baru" semoga berbahagia akhir nye.

No comments: