Tuesday, December 21, 2004

Tukar Keje

Ari nie aku bersemuka ngan boss aku. Boss aku panggil pun pasal dia nak tanyer ttg kerja baru aku la. tgk gaya cam tak nak lepaskan aku. mcm2 dia tanyer kat aku. ape sebab aku berhenti? takde future ke ngan metrowealth? pasal working enviroment ke? so aku just brief aje kat dia kenapa aku aku quit dari metrowealth. tapi aku tak citerkan la masalah sebenar aku. why i quit this job?. hidup kene menipu. dah aku mmg tak selesa keje kat sini. nak buat camner.

org kata aku nie lembut hati. even boss aku pun kata aku telinga ringan (sebelum nie aku tak tau ape yg dia maksudkan ngan telinga ringan nie). aku tak nafikan ape yg org kata kat aku. coz maybe ape yg diorg katakan tue betul. ialah. belakang aku marah, aku tak setuju camner cara diorg treat aku. but infront sebalik nye yg berlaku. aku just mendiamkan diri. senang ckp buat kerja tanpa banyak ckp. hati tak syok buat keje tue. tapi terpaksa buat. tah la. perangai panas baran aku dah takde. kira tak menyengat cam dulu la. kenapa aku jadik camnie pun aku sendiri tak sure.but still aku stick ngan keputusan aku. aku akan tetap meninggalkan Metrowealth nie.

betul org kata buat ape nak susahkan diri duduk kat bandar besar. nanti nak kene bayar sewa, api & air. makan nak kene bayar. walhal kalu aku dok kat segamat nie. aku dok ngan family, balik mak dah hidangkan makanan. itu org kata, org tak paham aku, aku nak cuba merasai pahit maung hidup berdikari. sampai bila aku nak duduk ngan org tua. sampai bila.......

aku harap dan aku berdoa pada yg esa. semoga keputusan yg aku buat nie merupakan satu keputusan yg betul. yg dapat mengubah masa depanku.

No comments: