Thursday, December 27, 2007

Mari Menonton

Bulan nie gasak betul aku dok tengok wayang. Kalau tak tengok sensorang, aku pegi la ngan member2 aku. Kebiasaannya aku pegi ngan member la tapi kalau dah terdesak sangat, takde sapa nak follow. Aku pegi ajer tengok sensorang, malas nak tunggu orang lain.

bebaru nie aku berkesempatan tuk menonton National Treasure 2 "Book Of Secrets" plus Alien Vs Predator 2. Actually National Treasure is not in my "must see" list. Aku ingat nak Beli CD aje nanti, tapi disebabkan kengkawan aku nie baik hati sangat jemput aku kat umah juz pasal nak ajak aku tengok wayang. so aku ikutkan aje la diorang nie, ghupernyer nak dipendekkan citer. Diorang nak tengok citer I Am Legend yang dah pun aku tengok. So terpaksa la aku tengok citer lain, so My option is "National Treasure" la.



Anyway bout this movie, aku rasa la citer yang first lebih menarik dari yang 2nd nie. kalu dilihat the 1st movie lebih banyak aksi compare to the 2nd movie which more humor than action. dari digembar gumburkan di akhbar, diceritakan this movie akan melibatkan Abigail the main actor akan lebih expose la meaning keluar dari US untuk mencari clue2. Tapi alahai, bukanya lama sangat pun. juz check2 clue sikit ader action2 then tah....cam kurang menarik aje aku tgk. But in term humor itu aje la yang membuatkan aku tuk terus menonton filem nie. So rating aku nak bagi tuk movie nie. mmmmm 3 of 5 la....



Ok the Second movie is in My "Must See" List. yang nie mmg aku dok tunggu, coz biasa la aku kalau citer Sains Fiksyen Movie, angkasa2 plus Robot2 nie mmg cukup minat. Dari mula tengok citer sampai habis, asyik dok terkejut2 aje. huhuhu...mmg dahsyat, aku tak dapat bayangkan kalu dunia kita nie betul2 jadi camtue. tah camner gayanyer la agaknye. yang aku respect mak pect abis dalam citer nie Predator nie datang sorang aje beb nak kasi bunuh semua Alien yang do terlepas masa kapal angkasa predator nie jatuh balik kat bumi. Gila otai. dalam movie nie gak kita dapat scene2 yang dia remake balik mengikut acuan citer yang terdahulu. Sebagai contoh scene masa predator tue duduk kat atas pokok nak ubat kan diri dia pasal cedera, scene masa predator tue bukak helmet dia plus scene predator buat tembakan rambang masa kat loji Janakuasa. Seriuly sebijik cam the original movie. So my rating for this movie 4.5/5 la. senang citer korang mmg kene la pegi tgk movie nie. rugi2 tak tengok.

No comments: