Tuesday, December 04, 2007

My Dream....


Bulan nie aku cukup sibuk. sibuk mencari Kenderaan tak beratap baru buat diriku. lama tue aku dok memasang hajat tuk mendapatkan motor baru. cukup lama, selama nie aku pendam atau simpan aje dalam hati. itupun disebabkan mak tak kasi aku jual motor lama aku. katanya Abah tak nak jual pasal motor tue ader kenangan nyer.


aku tak nafikan aku pun rasa berat aje nak jual motor yg aku guna sekarang nie. motor nie la yg mak atau abah guna masa ambik aku setiap kali balik dari sekolah. bila aku masuk U, motor nie gak la yg aku guna untuk berulang alik dari umah ke U. nie la motor yg aku guna bila aku pergi ketempat pertama kali aku berkerja dan hingga ke hari nie, motor nie masih setia dengan ku. membawa aku ketempat kerja.


sekarang nie, setiap kali hujan. Motor nie acapkali membuat hal, lampu nye asyik rosak. Motor nie pun sudah hilang kuasanya. Mungkin disebabkan Faktor Usianya dan juga Tuan nyer yg semakin berat (hahahaha).


setelah puas aku dok tinjau2 kedai mana yg boleh aku tred in motor lama aku nie ngan motor baru kan. akhirnya aku pun dah jumpa kedai yg agak berbaloi. itupun setelah puas aku dok pusing2 satu johor bahru nie. nak suruh aku tinjau2 sampai ke Taman U, huhuhu takpe la. Penat badan aku. aku rasa mana2 pun sama saje harganya. Mak pun dah setuju ngan pilihanku. lepas nie hanya tunggu aku buat proses pinjaman plus tunggu org tua ku datang la. keranna pemilik motor lama ku nie bukan aku, tapi abah aku.hehehe

No comments: