Saturday, March 11, 2006

An Afternoon with the Hijjabed



MMU student are very talented. Banyak betul clip2 video yg dihasilkan leh diorg. For sure ramai yg tak lupa clip vedio 3 org budak lelaki yg menyanyi lagu “numanumaye”. Lawak perabis. So sejak dari tue aku cuba cari la clip2 camnie tuk dijadikan koleksi aku.

But there is 1 particular clip yg catch my interest. It is about pandangan mengenai pemakaian tudung. Dihasilkan oleh student MMU yang aku rasa semuanya dihasilakn oleh student perempuan.

Clip nie menampilkan 5 org yg memberikan pendapat diorg ttg pemakaian tudung. Seorg yg bernama Nadia, seorg media executive yang digambarkan sebagai seorang yg up to date kira stylo type of gurl. Wawa seorg student, Zulaikha home maker/ writer yg digambarkan sebagai jenis yg islamis. Jenis yg mmg tutp abis. Julia seorg arkitek plus Leyla, art director. Pada aku clip yang disampaikan tue ader msg dia yg tersendiri, ialah manampilkan pandangan berbeza daripada org yg mempunyai latarbelakang atau cara masing2. tapi yg tak bestnya mengenai clip video nie ialah pandangan Leyla. Alamak sorry arrr ader foul sikit. Aku rasa kalu nak ckp foul banyak pun tak salah. Tak patut arrr minah nie dah la pakai tudung tapi pegang rokok. Isap atau tak tue aku tak tau arrr. Tapi tak kene arrr buat clip cam nie. Dah la pakai tudung leh dikatakan cara pemakaian tue dah bagus arr tapi tang isap rokok tue. mmg dah kira fail arrr.

Korang patut tgk dan menilainya sendiri ttg vedio clip nie. Maybe pandangan masing2 tue ikhlas dan tue masing2 nyer hal la nak menceritakannya. Coz masing2 mempunyai pendapat dan pandangan yg berbeza. Tapi cara2 tue aje yg tak kene. Jgn ader lak banned blog aku nie. Coz this is juz my to cent. :P

P/s lepas nie kene selongkar lagi Site2 lain. Mana tau ader clip2 yg panas cam nie lagi :P
::ingat nak upload kasi korang view, tapi tak leh lak::

No comments: