Monday, March 13, 2006

Baik Punyer Cilok!




Lawak Spontan! Itu la gambaran aku ttg filem. Kalu rasa aku dah terlambat nak mengulas ttg filem nie. Ampun dan maaf arr. Baru tgk beb. Aku kene tunggu CD kuar baru leh tgk. Kat kampung aku nie mana ader panggung. Anyway back to the topic. Aku mmg dari dulu lagi menjadi kipas susah mati Afdlin Shauki. So as kipas susah mati. 4 sure aku mcm org lain. Mesti ader album, tgk filem plus mengikuti perkembangan seseorg yg kita minat.

Tapi kalu nak dibanding klaka. Aku rasa filem buli mungkin lebih sikit klaka berbanding Buli balik nie. Tah la. rasa cam kurang sikit bergelak tgk baik punyer cilok berbanding Buli. Tapi what the hack still Afdlin the best. Kalu nak dibandingkan ngan filem2 tempatan la. citer2 Aflin nie la yg leh masuk otak aku. Alamak sory arrr folk, bukan wa nak kata ape. Filem2 tempatan nie kekdang lawak di tak menjadi arrr. Typically sangat. Kalu dah jiwang2, jiwang sangat tapi kalu dah lawak tue melampau sangat.

Banyak adegan mencuit hati yg cuba ditonjol kan oleh Aflin yg buatkan aku rasa Filem nie unik kira lain dari lain. Adegan Flash back nie. Cool beb. Hitam putih plus siap berdikir tue cara diceritakan flash back tue. Karekter mat kelantan speaking omputih dlm loghat Kelantan. Ha2. lawak perabis arr

Kira overall filem nie mmg best arr. Org kata berbaloi abiskan RM 10 tuk menonton. Congrat tue Aflin coz akhirnya ader gak Filem yg baru org kata “True” di hasilkan. Mmg ko deserve to get a lot of credit. Kalu nie la hasil yg ko kuarkan. Aku tunggu Buli Balik nyer CD lak kuar. Lambat arrr. Woit Album Kodok 2 taknak kuarkan ke.

No comments: