Sunday, March 19, 2006

Jenjalan makan satay




Jam masa tue aku rasa kul 5.30 ptg. Aku lak tgh syok tido, tetiba abah dok kejut aku suruh bersiap. Ajak ke pasar malam kat jementah, lama tue aku pegi Jementah nie. Ape lagi bersiap la aku.

Memula aku ingat tak la ikut, baik aku dok umah lagi best. Lagipun aku takde modd la nak berjalan, tapi bila aku dengar nak ke Jementah, buat aku terdetik nak ikut. Ape yang best sangat kat Pekan Jementah nie ek!

Banyak kenangan beb aku ngan Jementah nie, Jementah nie la dulu port aku selalu lepak. Walaupun takde la jauh mana ngan Bandar Segamat yang aku duduk nie, kiranya bebila masa aje aku leh nak pegi. Tapi tak pernah lak aku nak hirau.

Jementah nie letaknya Uitm tempat aku blaja dulu, tempat aku kenal ramai kengkawan. Masa sepanjang perjalanan ke Pekan Jementah lak, abah ikut route yg biasa aku guna masa aku nak ke class dulu. Ha…Ha… teringat lak aku masa pegi kelas pepagi, ambik ko basah baju dek kene embun pagi. Lalu kat umah sewa lama aku (heh! Masa aku extend dulu). Tah sapa la duduk umah tue sekarang, kedai runcit yg yg biasa aku pegi tue pun masih ader lagi. Bertahan betul pakcik tue bukak kedai kat situ. Then bila sampai kat Pekan lak, lagi arrr teringat pepagi kalu weekend tak pun mlm 4 sure dah dok bertenggek kat kedai mamak. Makanan favourite “Bang! Roti telur goyang. Ha…Ha….

Even public phone yang kitaorg selalu guna dulu pun still ader (public phone curik line). Tue la satu2 telefon kat pekan jementah nie yg boleh digunakan tuk curik line. Tetiap mlm kitaorg duk lepak kat sini, bergilir2 guna phone nie. Best la waktu blaja dulu. Aku rasa life aku yang paling best masa kat U la. Walaupun tak jauh mana aku blaja. Tapi aku bebuat rasa mcm aku duk jauh dari rumah, kira jarang nak balik la. kalu balik pun pasal duit dah abis dulu.

Aku rasa aku dah lama tak dok pegi U. aku rasa nanti satu masa aku nak la pegi menjengah. Teringat U teringat member2 lama yang lost kontek. Ape kaba agaknya diorang sekarang.

No comments: