Thursday, March 23, 2006

Awat asyik banggakan artis luar aje



Sekarang nie kalu kita baca paper, dengar radio or tgk tv. mest kita leh tgk iklan konsert2 artis dari luar. Bebaru nie artis baru dari korea, Lional Richie plus terbaru anjuran Hotlink konsert Artis dari seberang. Kita nie dah takde artis ke arrr, asyik jemput artis luar aje. Aku rasa dlm tahun lepas la, tak penah pun artis kita aderkan show grand2 cam nie dan tak salah aku katakan, mmg dah lama sangat takde. Awat jadi camnie. Ape masalahnya weiii, ape takde quality ke artis kita nie.

Kalu kita tgk artis2 kita nie banyak dapat nyanyi kat konsert2 cam “SureHeboh” ops!! Dah tukar “Jom Heboh” plus Majlis formal cam sesebuah perayaan or sambutan. Bukan kata tak bagus or bestbuat camtue but kenapa penganjur2 kat Malaysia nie asyik jemput artis luar aje untuk menjayakan konsert. Kenapa tak anjur or jayakan artis2 tempatan utnuk buat show2 sebegini.

Tak dinafikan mmg betul artis2 luar nie lebih terpengaruh plus ramai yang minat. Tapi aku rasa tak semua org minat nak pegi tgk kan. Contoh dah ader, dalam paper penah citer, konsert Jericho pun tak ramai yang datang, even masa Gereth Gate datang pun kurang mendapat sambutan. Plus kalu invite artis2 seberang, aku leh ckp yang datang pun kebanyakannya pun org2 dia sendiri.

Apa la salah kalu invite otai Rock yang ader kat Malaysia nie, dikumpulkan dalam satu konsert. Aku rasa la ramai kut yang datang, takkan Search, Wing, Lefthanded or yang seangkatan ngan dia wat Konsert takde org nak datang. Jangan la charge tiket2 tue memahal. Mmg aku gerenti leh wat gempak abis la.

Aku rasa Artis kita sendiri pun tak kurang hebat. Ramai yang boleh nyanyi or at least menghibur. Jangan asyik jemput artis luar aje, dah la artis luar. Tiket pun bukan murah. Tepuk dada, tanyer selera.

No comments: